Ruilen en ruildagen aanvragen

Ruilen is een extra service, net als incidentele opvang, maar dan zonder extra kosten voor ouders. Je kunt ruilen het snelst aanvragen via aanvragen ruildagen. Ruilen is geen recht, maar een service als de grootte van de groep het toelaat.

Hieronder hebben we de meest gestelde vragen vermeld. Staat je specifieke vraag er niet bij, neem dan contact op met ons Customer Care team. Zij zullen je vraag graag beantwoorden.

  • Ik wil ruiluren aanvragen. Hoe doe ik dat?

    Je kunt ruiluren aanvragen via het webformulier Aanvragen ruiluren

  • Ik wil inloggen in de app of ouderportaal en weet mijn pincode niet meer. Waar kan ik die vinden?

    Kan je niet meer inloggen in de app of het ouderportaal, bel met Customer Care team 023-567 20 20 of mail naar info@kinderopvanghaarlemmermeer.nl

     

  • Mijn vaste opvangdag valt op een feestdag. Krijg ik hier ruiluren voor?

    Als een feestdag valt op een vaste opvangdag van je kind wordt deze omgezet naar ruiluren. 

    Een feestdag (Nieuwjaarsdag, tweede Paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag, tweede Pinksterdag) wordt om 00.00 uur na afloop van de feestdag omgezet, voor zover deze op een vaste opvangdag van het kind valt. 

  • Wat gebeurt er als mijn kind ziek is?

    Als je kind niet komt op een vaste dag verzoeken wij je om je kind digitaal via het ouderportaal af te melden. Als je je kind afmeldt tussen 3 dagen en 1 maand van te voren via het ouderportaal, dan ontvang je ruiluren. Voorbeeld: je wilt 14 januari afmelden, dan kun je tussen 14 december en 11 januari afmelden;

    Tijdig doorgeven creëert plaatsen op de groep, die door andere ouders ingezet kunnen worden voor incidentele opvang of een ruildag. Een ander voordeel is dat je op die manier ruiluren opbouwt, die je later misschien kunt inzetten.

     

     

  • Ik ga op vakantie. Wat gebeurt er met de dagen dat mijn kind niet komt?

    Als je kind niet komt op een vaste dag door vakantie, verzoeken wij je je kind via het ouderportaal af te melden. Als je tussen 3 dagen en 1 maand van te voren afmeld via het ouderportaal, bouw je ruiluren op. Voorbeeld: je wilt 14 januari afmelden, dan kun je tussen 14 december en 11 januari afmelden.

    Tijdig doorgeven van vakanties creëert lege plaatsen op de groep, die door andere ouders ingezet kunnen worden voor incidentele opvang of een ruildag. Een ander voordeel is dat je op die manier ruiluren opbouwt.

     

  • Ik heb dringend opvang nodig maar de groep zit vol. Hoe vind ik toch opvang?

    Als er geen plaats is op de eigen groep en je toch dringend opvang nodig hebt op een bepaalde dag, kan er telefonisch contact worden opgenomen met het Customer Care Team. We kijken dan of er eenmalig plaats is op een andere groep. Je kunt overdag bellen naar 023-5672020.

    Je dient hiervoor per mail wel toestemming te geven, dat is een wettelijke verplichting.

  • Waar moet ik mijn kind afmelden? En hoe ontvang ik dan ruiluren?

    Als je kind niet komt op een vaste dag verzoeken wij je kind via de ouderapp of het ouderportaal af te melden. 

    Afmelden kan tussen 3 dagen en 1 maand van te voren. Voorbeeld: je wilt 14 januari afmelden, dan kun je tussen 14 december en 11 januari afmelden.

  • Wat gebeurt er als ik niet voldoende ruiluren heb? Moet ik dan betalen?

    Heb je niet genoeg ruiluren? Dan wordt er automatisch een factuur gegenereerd op basis van toekenning van een aanvraag voor incidentele opvang. Dit geldt ook in het geval van incidentele opvang op een andere groep dan waar het kind geplaatst is.

    Voorbeeld: heb je nog 5 ruiluren, maar heb je 10 uur nodig voor een bepaalde dag dan wordt het automatisch 10 uur incidentele opvang. 

  • Mijn ruilaanvraag is goedgekeurd maar ik heb deze niet meer nodig. Ik wil graag annuleren

    Een ruilaanvraag die is goed goedgekeurd kan niet meer geannuleerd worden. Het ruiltegoed van die dag komt te vervallen. Ook een goedgekeurde aanvraag voor incidentele opvang kan niet meer worden teruggedraaid. Ouders krijgen hier een rekening voor.

  • Kan ik ook ruilen met onvoldoende ruiluren?

    Nee, ruilen kan alleen met voldoende ruiluren. Anders wordt het incidentele opvang. Heb je nog 5 ruiluren en hebt 10 uur nodig voor een bepaalde dag, dan wordt het automatisch 10 uur incidentele opvang. Het aantal ruiluren is dan onvoldoende.

  • Ik wil ruilen en krijg nu een factuur. Klopt dit wel?

    Ja, dat klopt als je geen ruiluren beschikbaar hebt en toch extra opvang aanvraagt. Dan wordt er automatisch een factuur gegenereerd op basis van de toekenning van een aanvraag voor incidentele opvang. Dit geldt ook in het geval van incidentele opvang op een andere groep dan waar het kind geplaatst is.

  • Kan ik ruiluren ook inzetten voor extra opening van de locatie zoals een studiedag?

    Ruiluren kunnen niet worden ingezet bij extra opening, zoals studiedagen of de extra openingsweek na de Kerst.

  • Ik wil ruiluren gebruiken. Hoe lang mag ik ruiluren van een afgemelde dag gebruiken?

    Vanaf het moment van afmelden gaat een periode van 4 maanden in; binnen deze 4 maanden kun je de ruiluren inzetten. Na 4 maanden vervallen de ruiluren van deze afgemelde dag.

  • Ik wil ruiluren inzetten voor een ander kind. Is dit mogelijk?

    Ruiluren kun je alleen op de vaste groep van je kind inzetten. Ruiluren zijn kindgebonden en kunnen dus niet voor broertjes of zusjes gebruikt worden.

  • Ik wil mijn afmelding terugdraaien. Wat zijn de mogelijkheden?

    Een afmelding kan niet meer ongedaan gemaakt worden. 

    Als je je kind afmeldt voor een bepaalde dag, kan een andere ouder deze dag gebruiken als ruildag of voor incidentele opvang.  Je kunt dus niet alsnog je kind naar de opvang brengen!

    Een ruilaanvraag die is goed goedgekeurd kan niet meer geannuleerd worden. Ook een goedgekeurde aanvraag voor incidentele opvang kan niet meer worden terug gedraaid; je ontvangt hier een rekening voor.

  • Is het mogelijk om voor losse uren af te melden?

    Je kunt niet afmelden voor losse uren, het gaat altijd om alle contracturen van een bepaalde dag.

  • Mijn contract loopt af en ik heb nog ruiluren. Wat nu?

    Na het geheel beëindigen van het contract kunnen geen ruiluren meer worden ingezet.

     

  • Ik heb een flexibel contract. Gelden de regels over ruilen en incidentele opvang ook voor mijn kind?

    Nee, de spelregels gelden niet voor je kind. Voor opvangafspraken kun je bellen met Customer Care via telefoonnummer 023 - 567 20 20. 

     

Alle rechten voorbehouden aan SKH 2021  |  Created by Clic.nl