Ruilservice en incidentele opvang  

Hieronder lees je alles over de werkwijze en het aanvragen van ruilservice en incidentele opvang per 1 januari 2019.

Ruilen en ruildagen

Ruilen is een extra service, net als incidentele opvang, maar dan zonder extra kosten. Weet je van te voren dat je kind op een bepaalde opvangdag niet komt? Meld je kind dan af via het ouderportaal. Het aanvragen van ruildagen regel je het snelst via aanvragen ruilservice. Belangrijk om te weten: ruilen is geen recht, maar een service als de groepsgrootte het toelaat op de ruildag.

Regels ruilservice voor ouders met vaste opvangdagen

  • Afmelden kan tussen 3 dagen en 1 maand van te voren. Voorbeeld: je wilt 14 januari afmelden, dan kun je tussen 14 december en 11 januari afmelden;
  • Als je afmeldt in het ouderportaal bouw je ruiluren op;
  • Vanaf het moment van afmelden gaat een periode van 4 maanden in; binnen deze 4 maanden kan de ruildag weer gebruikt worden. Na 4 maanden vervalt de afgemelde dag;
  • De ruildag kun je alleen op de vaste groep van je kind inzetten en vraag je aan via aanvragen ruilservice. In bijzondere situaties zoals overlijden in de familie of onverwacht een extra dag werken, kijken we graag voor je of je kind opgevangen kan worden op één van onze andere kindercentra;
  • Je ruildagen zijn kindgebonden en kunnen niet voor broertjes of zusjes gebruikt worden;
  • Feestdagen Nieuwjaarsdag, tweede paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag en tweede pinksterdag worden om 00.00 uur na afloop van de feestdag omgezet in een ruildag, voor zover deze op een vaste opvangdag van je kind valt; 
  • Een afmelding kan niet ongedaan gemaakt worden. Als je je kind afmeldt voor een bepaalde dag, kan een andere ouder deze dag gereserveerd hebben als ruildag of voor incidentele opvang. Je kunt je kind op de afgemelde dag dus niet alsnog naar de opvang brengen!
  • Je kunt niet afmelden voor losse uren, maar alleen voor de contractdag die je al had afgenomen; 
  • Wil je meer ruilen dan je aantal beschikbare ruiluren? Dan ontvang je automatisch een factuur voor incidentele opvang; 
  • Je kunt een ruildag maximaal 1 maand van te voren aanvragen via aanvragen ruilservice. Bijvoorbeeld op 3 maart, kun je je ruilaanvraag indienen tot en met 3 april;
  • Binnen twee weken ontvang je reactie op je aanvraag;
  • Een goedgekeurde ruilaanvraag kan niet meer geannuleerd worden. Die dag is dan gesoupeerd; 
  • Ook een goedgekeurde aanvraag incidentele opvang kun je niet annuleren. Hiervoor ontvang je een rekening; 
  • Na geheel beëindigen van het contract kun je geen ruildagen meer aanvragen.


Attentie

  • Ruilen, zoals hierboven beschreven, geldt niet voor ouders met een flexibel contract. Neem in dat geval 
    contact op met Customer Care.
  • Ruilen kan alleen als er voldoende ruildagen zijn! Anders wordt het incidentele opvang.
  • Ruildagen kun je niet inzetten bij extra openstelling, zoals studiedagen of de extra opvangweek na Kerst.


Dringend opvang nodig, maar de groep is vol?

Als er geen plaats is op de eigen groep en je toch dringend opvang nodig hebt op een bepaalde dag, kun je telefonisch contact opnemen met het Customer Care Team of de leidinggevende. We kijken dan of er eenmalig plaats is op een andere groep. Hiervoor dien je wel toestemming te geven, dat is een wettelijke verplichting.


Meld je kind af via het ouderportaal

Als je kind niet komt op een vaste dag, meld je kind dan het liefst 1 maand van te voren af via het ouderportaal. Het op tijd doorgeven creëert een plaats op de groep voor andere ouders. Een groot voordeel van afmelden is dat je zo ruildagen creëert, die je later weer kunt aanvragen. 

Wanneer extra betalen?

Heb je geen ruildagen (meer)? Dan ontvang je automatisch een factuur op basis van toekenning van een aanvraag voor incidentele opvang. Dit geldt ook bij incidentele opvang op een andere groep dan waar het kind geplaatst is. 

Flexibele opvang

Werk je niet op vaste, maar op wisselende dagen? Neem contact op met Customer Care voor de mogelijkheden van een flexibel contract. Heb je al een flexibel contract? Bovenstaande regels zijn dan niet van toepassing voor je! Wij voeren namelijk apart je gewenste opvangdagen in, aan de hand van je maandrooster. Voor wijzigingen in je rooster neem contact op met Customer Care. Hiervoor gelden aparte afspraken. 

Incidentele opvang in de kerstweek

In de week tussen Kerst en Nieuwjaarsdag zijn de meeste vestigingen gesloten. Deze dagen zitten niet in je contract. Ruildagen kun je dus niet inzetten voor extra opvang in de 'kerstweek'. Je kunt wel gebruik maken van incidentele opvang op de speciaal geopende locatie(s). Hiervoor ontvang je een factuur.

Vragen?

Heb je een vraag? Dan vind je het antwoord bij veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet tussen? Bel dan met Customer Care via telefoonnummer 023 - 567 20 20.  

Contact

Wagnerlaan 59
2151 GV Nieuw Vennep
023 567 20 20

Stuur een mail

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en schrijf je hier in voor de SKH nieuwsbrief.

Verstuur

 

Lees meer over ons pedagogisch beleid
Meer weten? Wij helpen je graag verder.
Neem contact opPlan rondleidingSchrijf je kind inDownload brochureBereken kosten
Alle rechten voorbehouden aan SKH 2019  |  Created by Clic.nl