Ruilservice en incidentele opvang  

Hieronder lees je alles over de werkwijze en het aanvragen van ruilservice en incidentele opvang per 1 januari 2019.

Inleiding

Ruilen is een extra service, net als incidentele opvang, maar dan zonder extra kosten. Weet je van te voren dat je kind op een bepaalde opvangdag niet komt? Meld je kind dan af via het ouderportaal. Tijdig afmelden creëert een plaats op de groep voor andere ouders. Een ander voordeel van afmelden is dat je ruiluren creëert, die je later weer kunt aanvragen. Het aanvragen van ruildagen regel je het snelst via aanvragen ruilservice. Belangrijk om te weten: ruilen is geen recht, maar een service als de groepsgrootte het toelaat op de ruildag.

Regels voor ouders met vaste opvangdagen

  • Als je kind niet komt op een vaste dag, meld het dan het liefst 1 maand van te voren af via het ouderportaal. Als je tussen 3 dagen en 1 maand van te voren afmeldt via het ouderportaal bouw je ruiluren op;
  • Voorbeeld: je wilt 14 januari afmelden, dan kan je tussen 14 december en 11 januari afmelden;
  • Vanaf het moment van afmelden gaat een periode van 4 maanden in. Binnen deze 4 maanden kunnen deze ruiluren weer gebruikt worden. Na 4 maanden vervallen de ruiluren van de afgemelde dag;
  • Ruiluren kan je alleen op de vaste groep van je kind inzetten en vraag je aan via aanvragen ruilservice. In nood-situaties zoals overlijden in de familie kijken we graag voor je of je kind opgevangen kan worden in een andere groep;
  • De ruiluren zijn kindgebonden en kunnen niet voor broertjes of zusjes gebruikt worden;
  • Feestdagen Nieuwjaarsdag, tweede paasdag, Koningsdag, Hemelvaartsdag en tweede pinksterdag worden om 00.00 uur na afloop van de feestdag omgezet in ruiluren, voor zover deze op een vaste opvangdag van je kind valt; 
  • Ruiluren kan je niet inzetten bij extra openstelling, zoals studiedagen of de extra opvangweek na Kerst. Zijn studiedagen in je contract opgenomen, dan mag je wel ruiluren inzetten voor een studiedag;
  • Een afmelding kan niet ongedaan gemaakt worden. Als je je kind afmeldt voor een bepaalde dag, kan een andere ouder deze dag gereserveerd hebben als ruildag of voor incidentele opvang. Je kunt je kind op de afgemelde dag dus niet alsnog naar de opvang brengen!
  • Je kunt niet afmelden voor losse uren (alleen voor de contractdag die je al had afgenomen); 
  • Wil je meer ruilen dan je beschikbare ruiluren? Dan ontvang je automatisch een factuur voor incidentele opvang; 
  • Je kunt een ruildag maximaal 1 maand van te voren aanvragen via aanvragen ruilservice. Bijvoorbeeld op 3 maart, kan je je ruilaanvraag indienen tot en met 3 april. Binnen twee weken voor de aangevraagde ruildag ontvang je antwoord;
  • Een goedgekeurde ruilaanvraag kan niet meer geannuleerd worden. Die dag kan niet opnieuw ingezet worden; 
  • Ook een goedgekeurde aanvraag incidentele opvang kan je niet annuleren. Hiervoor ontvang je een rekening; 
  • Na geheel beëindigen van het contract kan je geen ruildagen meer aanvragen;

Dank voor je begrip

In de toekomst willen we graag het aanvragen van ruiluren of een studiedag met ruiluren op één plek centraliseren, namelijk in het ouderportaal of de ouderapp. Tot die tijd verloopt het aanvragen via deze website. Hartelijk dank voor je begrip.


Ouders met flexibele opvang

Werk je niet op vaste, maar op wisselende dagen? Dan is een flexibel kinderopvangcontract misschien iets voor jou? We kunnen namelijk apart je gewenste opvangdagen invoeren aan de hand van je maandrooster. Wijzigingen in je rooster geef je dan aan ons door. Heb je al een flexibel kinderopvangcontract? Ook dan gelden bovenstaande regels niet voor jou. Hiervoor gelden aparte afspraken. Neem s.v.p. contact op met Customer Care.  


Dringend opvang nodig, maar de groep is vol?

Als er geen plaats is op de eigen groep en je toch dringend opvang nodig hebt op een bepaalde dag, kan je telefonisch contact opnemen met Customer Care . We kijken dan samen met de leidinggevende of er eenmalig plaats is op een andere groep. Hiervoor dien je wel toestemming te geven, dat is een wettelijke verplichting. 

Incidentele opvang in de kerstweek

In de week tussen Kerst en Nieuwjaarsdag zijn de meeste vestigingen gesloten. Deze dagen zitten niet in je contract. Ruiluren kun je dus niet inzetten voor extra opvang in de 'kerstweek'. Je kunt wel gebruik maken van incidentele opvang op de speciaal geopende locatie(s). Hiervoor ontvang je een factuur.

Vragen?

Heb je een vraag? Dan vind je het antwoord bij veelgestelde vragen. Staat het antwoord er niet tussen? Bel dan met Customer Care via telefoonnummer 023 - 567 20 20.  

Contact

Wagnerlaan 59
2151 GV Nieuw Vennep
023 567 20 20

Stuur een mail

Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte en schrijf je hier in voor de SKH nieuwsbrief.

Verstuur

 

Lees meer over ons pedagogisch beleid
Meer weten? Wij helpen je graag verder.
Neem contact op / Contact usPlan rondleiding / Book a tourSchrijf je kind in / Register your childDownload brochureBereken kosten / Calculate costs
Alle rechten voorbehouden aan SKH 2019  |  Created by Clic.nl